Jumalan valtakunta. Nyt!

jeesus_iso
Kuva: Emilia Kukkala
”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.” (Room 13:8)
Kapitalismikriittinen Raamattu-ilta rahasta, vallasta ja rakkaudesta. Sanaa lukemassa ja teemoihin johdattelemassa:

Anna Kontula, kansanedustaja
Jeesus Nasaretilainen, puuseppä
Antti Ronkainen, talousbloggari
Kai Sadinmaa, pappi

Äänite viime keskiviikolta Kallion kirkosta. Hartautta tahdittamassa Joose Keskitalo, lauluntekijä.
  • Ensilähetys: maanantai 30. syyskuuta 2013 klo 22–24

  • Uusinta: perjantai 04. lokakuuta 2013 klo 22:30–00:30

  • Radiotaajuus: 98,4 (50 kilometrin säteellä Näsinneulasta)

  • Internet-kuuntelu 1: TUNEIN

  • Internet-kuuntelu 2: http://moreeni.uta.fi/Internetlahetys

  • Ohjelma on aikanaan kuunneltavissa myös ohjelma-arkistossa

“Pyhittäkää viideskymmenes vuosi ja julistakaa maanne kaikille asukkaille yleinen omistusoikeuksien palautus. Se vuosi on riemuvuosi. Silloin jokainen maansa menettänyt saa sen jälleen haltuunsa ja jokainen orjaksi myyty saa palata sukunsa luo”. (3.Moos.25:10)
YouTube Preview Image

About The Author

totuusradio

Other posts by

Author his web site

30

09 2013

3 Comments Add Yours ↓

The upper is the most recent comment

  1. totuusradio #
    1

    Helou, lähetyksen aikana tulleet kommentit julkaistaan Totuusradio-blogissa.

  2. 2

    Anna on oikeassa että meidän yhteisiä tilojamme kavennetaan kokoajan. Esimerkkinä Tampereen Päärautatieaseman uusi ”ravintolakäytävä” josta varmasti tullaan poistamaan ”epätoivottu aines”.

  3. velka ja perisynti #
    3

    Väitetään, että kapitalismin keskeiset raamit ovat kristinuskosta johdettuja:

    – Kristinusko toi ikuisuuden idean, joka siirtyi suoraan kapitalismiin (maan päällä ei velkoja kuitata, vaan velallisuuden kokemus jatkuu kuolemaan saakka).
    – Isä–poika–pyhä henki = tuotanto–vaihto–pörssi / työntekijä-työnantaja-kapitalisti.
    – Velka ja finanssit eivät ole parasiitteja, vaan kapitalismin taivas jne.

    Johtuuko näiden kysymysten välttämättömyys juuri niistä teorioista, joita Kain mainitsemat kristinuskon väärinselittäjät ovat tuottaneet?

    Voidaanko kristinuskon piirissä hylätä ajatus tuonpuoleisesta ja keskittyä maailmaan jota elämme nyt?



Your Comment